Για την κατασκευή του θα χρειαστείτε:
•κόκκινα, άσπρα και μαύρα χαρτιά
•ψαλίδι
•μολύβι
•μαύρο μαρκαδόρο
•φύλλα πλαστικοποίησης
•αυτοκόλλητο χριτς χρατσ (velcro)
Αρχικά σχεδιάστε μια πασχαλίτσα, η οποία θα αποτελέσει το πατρόν για όλες τις υπόλοιπες. Με βάση το πατρόν κόβετε 8 ή 10 πασχαλίτσες, ανάλογα με τον αριθμό των κουκίδων που θέλετε να έχουν. Μπορείτε να κόψετε ξεχωριστά τα μαύρα μέρη (πόδια, κεφάλι) και ξεχωριστά το κόκκινο σώμα της πασχαλίτσας και να τα κολλήσετε μεταξύ τους. Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μόνο το κόκκινο χαρτί για όλη την πασχαλίτσα και απλά να βάψετε με το μαύρο μαρκαδόρο τα πόδια και το κεφάλι της. Στη συνέχεια σχεδιάστε έναν κύκλο, με βάση τον οποίο θα σχεδιάσετε όλες τις βούλες στις πασχαλίτσες. Προσέξτε ώστε οι βούλες και στις δύο πλευρές να είναι ακριβώς στο ίδιο σημείο ώστε να αντιληφθούν τα παιδιά την έννοια της συμμετρίας. Κόψτε τις πασχαλίτσες στη μέση και πλαστικοποιήστε τις. Επίσης πλαστικοποιήστε και τον αντίστοιχο αριθμό λευκών χαρτιών. Τοποθετείστε ένα αυτοκόλλητο χριτς χρατς σε κάθε κομμάτι της πασχαλίτσας και δύο σε κάθε λευκό χαρτί.
Πριν τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, θα πρέπει να έχει προηγηθεί συζήτηση για τη συμμετρία, τον άξονα συμμετρίας καθώς και σχετικές δραστηριότητες. Η παρουσίαση του παιχνιδιού γίνεται στην ολομέλεια (παρεούλα), όπου δίνονται οι οδηγίες και γίνεται συζήτηση. Στη συνέχεια παίζεται το παιχνίδι με τυχαία επιλογή παικτών μπροστά σε όλη την τάξη.
Παρουσιάζουμε τα λευκά χαρτιά, πάνω στα οποία υπάρχει μόνο η μία πλευρά από τις πασχαλίτσες και ζητάμε από τα παιδιά να βρουν την άλλη συμμετρική πλευρά. Τα νήπια αρχικά αντιστοιχούν τα συμμετρικά κομμάτια χωρίς να μετρούν τις βούλες που υπάρχουν σε κάθε πλευρά και στη συνέχεια κάνουν την επαλήθευση μετρώντας.
Το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί όσες φορές κρίνει σκόπιμο ο/η νηπιαγωγός έτσι ώστε να συμμετάσχουν όλα τα παιδιά και στη συνέχεια να τοποθετηθεί στη γωνιά των μαθηματικών για περαιτέρω ενασχόληση με αυτό κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων.
Καλή επιτυχία!
♥Ροδή♥