Αυτό έχει ως συνέπεια το παιδί να επιτυγχάνει καλύτερες επιδόσεις, ανάλογα με τις ψυχοκινητικές του ικανότητες (Βιβλίο Δραστηριοτήτων για το νηπιαγωγείο - 1993).
Ήρθε η ώρα λοιπόν, να εκπαιδεύσουμε τα νηπιάκια μας να διακρίνουν το δεξί και το αριστερό, να διαχωρίζουν τις πλευρές του σώματος τους και να τις ασκούν ισόρροπα. Για τη διευκόλυνση τους αλλά και για να αποκτήσουν οι δραστηριότητες μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα ίδια τα παιδιά, σκέφτηκα να φτιάξω δύο ρολογάκια, ένα για το αριστερό και ένα για το δεξί χέρι. Στο κάθε ρολόι έγραψα το αρχικό γράμμα της κάθε κατεύθυνσης (Α για το αριστερό και Δ για το δεξί). Όλες οι δραστηριότητες που προτείνονται παρακάτω παραγματοποιούνται με τη χρήση των ρολογιών!!
Δραστηριότητα γλώσσας (προφορικός λόγος – γραπτός λόγος: ανάγνωση-γραφή)
Αρχικά κάνουμε μια συζήτηση στην παρεούλα (στην ολομέλεια) όπου μέσα από ανοιχτού τύπου ερωτήσεις διερευνούμε τι γνωρίζουν τα παιδιά για το αριστερό και το δεξί καθώς και ποια είναι η επικρατέστερη πλευρά τους (με ποιο χέρι τρώς;, με ποιο πόδι κλωτσάς τη μπάλα;, με ποιο αυτί μιλάς στο τηλέφωνο; κ.α.).
Γράφουμε τις δύο λέξεις σε ένα χαρτί δίνοντας μεγάλη προσοχή στο αρχικό γράμμα της κάθε μίας. Ψάχνουμε να βρούμε λέξεις που ξεκινούν από «Α» και από «Δ» και ζητάμε από κάθε παιδί να γράψει τα δύο γράμματα όπως μπορεί. Οι ασκήσεις αυτές και ακόμα περισσότερες αν χρειαστεί, είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθούν έτσι ώστε να σιγουρευτούμε ότι γνωρίζουν τα παιδιά τα συγκεκριμένα γράμματα (Α, Δ).
Κατασκευή
Στη συνέχεια μεταφερόμαστε στα τραπεζάκια όπου το κάθε παιδί βάφει και κόβει περιμετρικά τα δικά του ρολογάκια. Τα πλαστικοποιούμε και προσθέτουμε αυτοκόλλητη ταινία βέλκρο (χριτς χρατς) στις δύο άκρες των ρολογιών έτσι ώστε να μπορούν να «φορεθούν». Φοράει το κάθε παιδί τα ρολόγια του στο αντίστοιχο χέρι και ξεκινούν οι ψυχοκινητικές δραστηριότητες.
Τα πατρόν για τα ρολογάκια...
Ψυχοκινητικές δραστηριότητες:
1.Βγαίνει η βαρκούλα!
Τοποθετούμε τόσες καρέκλες στη σειρά, τη μια πίσω από την άλλη, όσα είναι και τα παιδιά της τάξης μας. Κάθονται στις καρέκλες και μοιράζουμε από μία ράβδο από το υλικό ψυχοκίνησης σε κάθε παιδί. Τα παιδιά μεταμορφώνονται σε ναυτάκια και οι ράβδοι σε κουπιά. Ο καπετάνιος (η νηπιαγωγός ή κάποιο παιδί) δίνει τα παραγγέλματα και τα ναυτάκια κάνουν κουπί άλλοτε αριστερά και άλλοτε δεξιά. Τα ρολογάκια που φορούν τους βοηθούν να βρίσκουν τη σωστή κατεύθυνση κάθε φορά. Αν κάποιο ναυτάκι μπερδευτεί βγαίνει από το παιχνίδι και νικητής αναδεικνύεται εκείνος ή εκείνοι που θα κάνουν κουπί προς τις σωστές κατευθύνσεις κάθε φορά! Σαφώς μπορούμε να δίνουμε δεύτερη ή και τρίτη ευκαιρία σε κάποιο παιδί πριν το βγάλουμε από το παιχνίδι.
2.Bowling
Παίζουμε bowling χρησιμοποιώντας μια φορά το αριστερό και μια φορά το δεξί χέρι εναλλάξ.
3. Γαντοσκυταλοδρομίες
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες. Οι παίκτες μπαίνουν σε σειρά ο ένας πίσω από τον άλλο και πραγματοποιούν μια διαδρομή στο τέλος της οποίας υπάρχουν δύο καλάθια με γάντια. Η νηπιαγωγός σηματοδοτεί την έναρξη του παιχνιδιού και ο κάθε παίκτης πρέπει να βάλει ένα γάντι στο αριστερό χέρι και να επιστρέψει πίσω στο τέλος της σειράς που σχηματίζει η ομάδα του. Συνεχίζει ο επόμενος παίκτης με τον ίδιο τρόπο. Όταν φτάσει ξανά η σειρά κάποιου που έχει φορέσει ήδη γάντι στο αριστερό χέρι θα πρέπει να βάλει και στο δεξί. Νικήτρια ανακηρύσσεται η ομάδα, της οποίας όλοι οι παίκτες φόσεσαν πρώτοι γάντια και στα δύο χέρια.
Περισσότερες ιδέες για δραστηριότητες αμφιπλευρικότητας στην επόμενη ανάρτηση!!
Καλή συνέχεια σε ό,τι κάνετε!!
♥Ροδή♥