Μέσα από την ενασχόληση με τη θεματική ενότητα «χρώματα», τα παιδιά ενθαρρύνονται ώστε να αποκτήσουν ποικίλες δεξιότητες όπως:
• να βελτιώνουν και να εμπλουτίζουν τον προφορικό τους λόγο
• να περιγράφουν
• να εξηγούν και να ερμηνεύουν
• να συμμετέχουν σε συζητήσεις
• να αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργασίας
• να αναπτύσσουν την κινητικότητά τους
• να χρησιμοποιούν με πολλούς τρόπους ποικίλα υλικά
• να αρχίσουν να κατανοούν τη σημασία των πειραμάτων και των δοκιμών
⇒ Επιπλέον αποκτούν νέες γνώσεις και μαθαίνουν διασκεδάζοντας.
Όλα αυτά κι ακόμη περισσότερα προέκυψαν μέσα από πλήθος δραστηριοτήτων όπως:
♦ Ανάγνωση βιβλίων για τα χρώματα!
♦ Αναφορά στο μύθο της Θεάς Ίρις
Η Ίριδα ήταν κόρη του Θάμαντα και της Ωκεανίδας Ηλέκτρας. Φορούσε κοντό χιτώνα, χρυσά φτερωτά πέδιλα και κρατούσε στο χέρι κηρύκειο.
Ήταν φτερωτή και ορμητική, γνωστή ως πιστή και γοργοπόδαρη αγγελιοφόρος των θεών. Μετέφερε τα μηνύματά τους, είτε σε άλλους θεούς, είτε στους ανθρώπους, ή πάλι της ανέθεταν να μεσολαβεί ανάμεσα στους θεούς, κάθε φορά που προέκυπτε κάποιο πρόβλημα.
Το όνομα της Ίριδας σήμερα χρησιμοποιείται με διάφορες σημασίες, όπως για παράδειγμα για το τμήμα του ματιού μας που είναι έγχρωμο και για ένα φυτό που ονομάζεται ίριδα. Κυρίως όμως σημαίνει το ουράνιο τόξο. Η Ίριδα ταυτίζεται με το ουράνιο τόξο στη σκέψη των ανθρώπων, αρχικά η ίδια κι αργότερα το φόρεμά της ή ο δρόμος της.
Σ' αυτήν ακριβώς την ταύτιση βασίζεται και η καθιέρωση της Ίριδας ως αγγελιοφόρου των θεών καθώς το ουράνιο τόξο μοιάζει να συνδέει τη Γη με τον Ουρανό, τον αέρα με τη θάλασσα και η Ίριδα ως αγγελιοφόρος κινείται μεταξύ θεών και ανθρώπων, καθώς και μέχρι τα βάθη της θάλασσας και τον Κάτω Κόσμο, με την ταχύτητα του ανέμου. (Πηγή: Ταξίδι στην Αρχαία Ελλάδα )
♦ Συζήτηση για το ουράνιο τόξο και τα χρώματα που το αποτελούν.
Το ουράνιο τόξο εμφανίζεται συνήθως μετά τη βροχή. Είναι ένα οπτικό φαινόμενο που οφείλεται στην ανάκλαση, διάθλαση και και ανάλυση του ηλιακού φωτός από τις αιωρούμενες στην ατμόσφαιρα σταγόνες της βροχής.
♦ Παρατήρηση εικόνων από αληθινά και από ζωγραφισμένα ουράνια τόξα!
♦ Ανάγνωση ιστορίας για τη δημιουργία του ουράνιου τόξου!!
♦ Ατομική κατασκευή μόμπιλε «ουράνιο τόξο»
♦ Μίξεις χρωμάτων με τέμπερες
♦ Γνωριμία με τα βασικά και τα δευτερεύοντα χρώματα
♦ Παιχνίδι χρωμάτων με ζάρι και ομαδοποίηση αντικειμένων (ρίχνουμε το ζάρι και βρίσκουμε μέσα από την τάξη ένα αντικείμενο αντίστοιχου χρώματος)
♦ Ομαδοποίηση εικόνων τροφίμων με κριτήριο το χρώμα
♦ Ομαδική εργασία «Το δέντρο των χρωμάτων» με χρωματιστά φύλλα!!
♦ Σχετικά φύλλα εργασίας
♦ Γνωριμία με το γράμμα Χ, χ
♦ Εκμάθηση και γραφή του αριθμού 7 (όσα και τα χρώματα του ουράνιου τόξου)
♦ Εκμάθηση της ονομασίας του κάθε χρώματος στα ελληνικά και στα αγγλικά σε συνεργασία με τη δασκάλα των αγγλικών!!
♦ Επιτραπέζια παιχνίδια με χρώματα
♦ Δημιουργία μεγάλου πίνακα αναφοράς για τα χρώματα χρησιμοποιώντας τα ανθρωπάκια του Αμερικάνου καλλιτέχνη της Ποπ Αρτ Keith Allen Haring!
♦ Ψυχοκινητικό παιχνίδι «Το χρώμα της μάγισσας».
♦ Διακόσμηση της γωνιάς των εικαστικών!!
Το ταξίδι της γνώσης και της χαράς συνεχίζεται...
♥Ροδή♥