Γλωσσικό – ψυχοκινητικό παιχνίδι εντολών
Παρουσιάζουμε στα παιδιά τους δύο πίνακες αναφοράς που αναπαριστούν τα άκρα μας (αριστερό - δεξί χέρι και πόδι). Πλησιάζει το κάθε παιδί και τοποθετεί στα σωστά σημεία το αντίστοιχο χέρι και πόδι. Στη συνέχεια παίζουμε ένα παιχνίδι εντολών, τις οποίες πρέπει να ακολουθούν σωστά τα παιδιά. Σε όλες τις εντολές αναφέρουμε τις έννοιες δεξί ή αριστερό (π.χ. πιάστε το δεξί σας αυτί, πιάσε με το αριστερό χέρι την κοιλιά σου, πιάσε με το δεξί χέρι το κεφάλι σου, σήκωσε το αριστερό χέρι ψηλά, κούνησε το δεξί σου πόδι, χτύπα το πάτωμα τρείς φορές με το αριστερό σου πόδι κ.α.).
Οι πίνακες αναφοράς τοποθετούνται μόνιμα στην παρεούλα ώστε να τους συμβουλεύονται τα παιδιά όποτε χρειαστεί.
→ Για τις παρακάτω δραστηριότητες θα βοηθούσε τα παιδιά αν φορούσαν τα ρολογάκια για το αριστερό και το δεξί, τα οποία μπορείτε να δείτε και να εκτυπώσετε εδώ.
Γλωσσικό - ψυχοκινητικό παιχνίδι
Ακούμε και προσπαθούμε να απομνημονεύσουμε το τραγουδάκι «Τα χεράκια δεξιά» (της Κροντηρά Λύδας). Ταυτόχρονα κάνουμε τις αντίστοιχες κινήσεις!
Τα χεράκια δεξιά
τα χεράκια αριστερά
πάνω τα χεράκια
κάτω τα χεράκια.
Τα χεράκια μου στη μέση
το παιχνίδι πως μου αρέσει!
Τώρα πάλι θα κρατήσω
το ένα μπρος
και το άλλο πίσω..
Τρα λα λά τι χαρά!
Το κεφάλι δεξιά
το κεφάλι αριστερά
πάνω το κεφάλι
κάτω το κεφάλι.
Τα χεράκια τώρα βάζω
τα αφτάκια μου σκεπάζω
Θα με δείτε τώρα πάλι
πως κουνάω το κεφάλι.
Δεξιά κι αριστερά
δεξιά κι αριστερά!!
Το πόδι σου βρωμάει
Καθόμαστε στο πάτωμα σε κύκλο και παίζουμε το παιχνίδι «το πόδι σου βρωμάει». Είναι ένα παιχνίδι που έπαιζα πολύ όταν ήμουν μικρή και νομίζω ότι είναι από τα παραδοσιακά παιχνίδια του τόπου μας (χωρίς να είμαι καθόλου σίγουρη!!). Στο παιχνίδι αυτό λοιπόν, όλα τα παιδιά κάθονται σε κύκλο σε στάση οκλαδόν. Η νηπιαγωγός ή κάποιο παιδί λέει τη φράση «το πόδι σου βρωμάει, άλλαξε το» συλλαβίζοντας την. Στην κάθε συλλαβή που λέει, δείχνει και από ένα παιδί. Σε εκείνο που θα τελειώσει ο στίχος θα πρέπει να βγάλει μπροστά (προς το κέντρο του κύκλου) το αριστερό του πόδι. Όταν το ίδιο παιδί ξανατύχει την τελευταία συλλαβή θα πρέπει να αλλάξει πόδι και να βάλει μπροστά το δεξί. Εάν, όμως τύχει και τρίτη φορά, τότε χάνει και βγαίνει από το παιχνίδι. Όποιος μείνει τελευταίος ανακηρύσσεται νικητής του παιχνιδιού.
Παπουτσοσκυταλοδρομίες ή παντοφλοσκυταλοδρομίες
Όπως οι γαντοσκυταλοδρομίες που σας περιέγραψα στο προηγούμενο άρθρο και μπορείτε να διαβάσετε σχετικά εδώ έτσι και σε αυτό το παιχνίδι γίνεται ακριβώς το ίδιο με τη μόνη διαφορά πως αντί για γάντια το κάθε παιδί πρέπει να βάλει τα δικά του παπούτσια ή παντόφλες. Για τις οδηγίες διαβάστε την προηγούμενη ανάρτηση εδώ.
Κρυμμένος θησαυρός
Κρύβουμε κάποιο αντικείμενο στο χώρο της τάξης και ένα παιδί ή μια ομάδα παιδιών καλείται να το βρει. Τα υπόλοιπα παιδιά το κατευθύνουν δίνοντας κάθε φορά οδηγίες αναφέροντας την κατεύθυνση και τον αριθμό βημάτων που πρέπει να πραγματοποιήσει. Οι κατευθύνσεις είναι: αριστερά, δεξιά, μπροστά, πίσω. Ένα παράδειγμα οδηγίας είναι: 2 βήματα αριστερά.
Κουτσό
Είτε στην αυλή είτε μέσα στην τάξη παίζουμε κουτσό χρησιμοποιώντας το δεξί ή το αριστερό πόδι μεταφέροντας κάποιο αντικείμενό με το αντίθετο χέρι. Στόχος είναι να κάνουμε κουτσό με το σωστό πόδι αλλά χωρίς να πέσει το αντικείμενο από το χέρι μας.
Καλή συνέχεια!!!
♥Ροδή♥